Naamloos

Vandaag wil ik graag de kleine momenten die mij gelukkig maken met jou delen. Die momenten dat je spontaan moet glimlachen en een heerlijk gevoel je lichaam binnenstroomt. Die kleine dingen die dit gevoel kunnen bereiken. De afgelopen tijd heb ik geleerd dat je ook juist deze kleine, korte momenten moet koesteren, dat juist deze momenten je een heerlijk gevoel kunnen geven. Daarom wil ik graag even stilstaan bij deze momenten.
Ben je benieuwd naar mijn geluksmomentjes? Lees dan snel verder!

1. Je bed in kruipen als je ontzettend moe bent

tumblr_m4c6lqDslS1r6ipclo1_400_large (1)

Soms heb je wel eens zo’n dag dat je ontzettend veel gedaan hebt, of de nacht ervoor ontzettend slecht hebt geslapen en je zo verlangt naar het moment dat je je lekkere bedje in kan duiken. En als dat moment dan daar is, dat je eindelijk je hoofd op je kussen legt voelt dat (voor mij dan) zo ontspannen en heerlijk, dat dat een klein geluksmomentje produceert. Heerlijk gewoon, in bed liggen, vooral als je doodmoe bent!

2. Het laatste punt op je to-do list afstrepen

tumblr_mhi1ac3rPN1rckhq3o1_500_large

Tja, af en toe word ik een beetje gek van mezelf. Overal moet een lijstje van gemaakt worden en die moet dan ook precies bijgehouden worden, op tijd aanvullen en doorstrepen ga zo maar door. Maar tegelijkertijd is het ook een heerlijk gevoel om dingen door te kunnen strepen! Vooral als het iets is wat je niet graag doet, als het dan af is geeft dat een extra goed gevoel. Maar wat nog beter is? Het laatste item afstrepen, dat betekend dat je helemaal klaar bent voor die dag en lekker kunt niksen/series kijken/bloggen/insert whatever you like. 

3. Reizen

tumblr_mcyasiylu81r2cjjao1_500_large

Misschien maakt dit puntje mij wel het gelukkigst op deze lijst. Ik vind het zo onwijs heerlijk om te reizen! Het geeft zo’n vrij en opwindend gevoel! Weg van je oude vertrouwde, misschien ietwat saaie plek en op naar een nieuw land, om zoveel nieuwe dingen te ontdekken. Een andere taal, een andere cultuur, een ander klimaat, een andere leefstijl. Ik kan er maar één ding over zeggen, geweldig!

4. De zon

IMG_0861

Tja, wat valt hier nou over te zeggen? ’s Ochtends wakker worden wanneer het zonnetje door je gordijnen schijnt, het heerlijke weer, lekker zonder jas naar buiten kunnen, zonnebril op, terrasjes pakken, allemaal heerlijk! Ik voel me veel beter als de zon schijnt op de een of andere manier, ik voel me vaak actiever en dus ook blijer. De zon is gewoon genieten jongens!

5. Slapen in een schoon bed

tumblr_lbow3iYkv21qdlnp9o1_500_large

Ja hoor, dat is ie weer! M’n bedje. Ik vind het heerlijk om erin te liggen als ik kapot ben, maar wat ik nog heerlijker vind is een schoon, net verschoond bedje. Het maakt me niet uit of ik dan moe ben of niet, ik hou van een verschoond bed en zou er dus ook gewoon in gaan liggen als ik niet moe ben haha. Het geeft zo’n lekker fris, schoon en koel gevoel. In de zomer is het al helemaal lekker dus!

6. Zwemmen in helder blauw water

193021534001389985_V9D0WQ1G_c_large

Ik heb het nog niet gedaan, maar wat lijkt het me een heerlijk gevoel om in prachtig water zoals bovenstaande te zwemmen! Alleen van de plaatjes word ik al blij, dus laat staan als ik het letterlijk zie!

7. Terrasje pakken

tumblr_ls71lggn6o1qb0bzxo1_500_large

Eigenlijk werd deze al bij de zon genoemd, maar toch kon ik het niet laten om dit apart te benoemen! Als ik op een terrasje zit voel ik me echt heerlijk/gelukkig. Lekker in de zon, koud drinken erbij, mensen kijken, meestal lekkere hapjes erbij en lekker kletsen met vrienden/familie. Dat zijn toch alle perfecte dingen bij elkaar?

8. Lekker eten

tumblr_lbj08eId9V1qzkjido1_500_large

I love food. Jep, als er iemand voedselverslaafd is, ben ik het wel. Ik hou van eten, lekker eten. Uit eten gaan, maar vooral ook zelf koken. Helaas laat mijn budget het niet toe, maar het liefst probeerde ik minimaal één keer in de week een nieuw recept. Sushi, ander aziatisch eten, lekkere (zelfgemaakte) pizza’s, curry’s, ovenschotels maar vooral ook sandwiches voor de lunch, noem het maar op! Mij maak je er altijd blij mee!

9. Mooie bloemen

tumblr_m0afm8zUYH1qjh81fo1_500_large

Ik kan echt blij worden van een mooie bos bloemen in mijn huiskamer. Ik zal geen namen noemen ervan, aangezien ik die niet ken behalve rozen en orchideeën haha, maar ik vind veel mooi! Het geeft zo’n lekker kleurtje in de kamer en vooral in de winter vind ik het wat vrolijker/lente-achtiger. Zoals op dit moment staat er een mooie bos paarse en witte tulpen op tafel, dat doet je toch aan de lente denken en dat maakt je toch gelijk een stuk blijer!?

10. Mooie kleding

tumblr_lipb1w2MvF1qha7b4o1_500_large

Ik hou van mooie kleding, die me dan natuurlijk ook mooi staat. Leuke printjes, leuke, vrolijke kleurtjes, jurkjes, noem het maar op! Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet veel vrolijke, kleurrijke printjes in mijn kast heb, misschien omdat mijn ‘stijl’ de laatste tijd aan het veranderen is. Ik denk dat het komt door mijn buik. Het is niet dat ik echt dik ben of iets, maar in plaats van dat ik breder word, hoopt het vet zich op in het midden van mijn buik, waardoor het al snel een buikje word! Daarom droeg ik vaak wat wijdere kleding en besteedde ik er niet zoveel aandacht aan. Maar nu ik gezonder eet, en dus ook wat afval en strakker word begin ik me steeds meer te interesseren in kleding! Ik ben dan ook van plan om maandelijks wat nieuwe kleurrijke vrolijke printjes te  kopen!

11. Mooie make-up

tumblr_lgnu01ZLvv1qbuhado1_500_large

Ik kan echt wegkwijlen bij mooie plaatjes of tutorials van make-up, damn wat zou ik graag willen dat ik die skills ook al beheer! Ik moet eerlijk toegeven dat eyeliner zoals bovenstaande, mij meestal nog steeds niet lukt. Maar ik blijf oefenen! Daarom voelt het die ene keer dat het dan wel lukt, of een idee in mijn hoofd mooi uitgewerkt is, voel ik me de hele dag goed! Ten eerste is het gelukt, ten tweede zie ik er dan ook mooi uit, met een mooie look! Dubbel geluk dus.

12. Picknicken

tumblr_l2uepqYqBZ1qaedipo1_500_large

Ik hou van picknicken!! En dat is heel simpel; het combineert drie van  mijn favoriete dingen. Vrienden, zon en eten!

13. Een romantisch avondje uit

tumblr_lm6djxLcSO1qep6eto1_500_large

Tja, wie houdt er nou niet van romantisch? Heerlijk een avondje uit met je vriend, lekker eten of een bioscoopje, het maakt niet uit! Het gaat om het idee om heerlijk samen te zijn.

14. Muziek die mooie herinneringen oproept

tumblr_lkhyil2q0g1qjrfh6o1_500_large

Heerlijk als iets herinneringen oproept! En via muziek is het zo simpel, je hoeft alleen maar het liedje op te zoeken en je kan heerlijk wegdromen naar dat ene moment. Zo heb ik op mijn Iphone een hele playlist staan die me doet denken aan afgelopen zomer. Dat was zo’n fijne zomer met mijn vrienden en volop gezelligheid. Tijdens deze strenge winter, als ik onderweg naar school ben in de bus, zet ik deze playlist op, sluit mijn ogen en ik waan me zo weer terug in de zomer! Spontaan komt die glimlach weer te voren.

15. (Nieuwe) vrienden

tumblr_l7cp1wuhKS1qcu4b7o1_500_large

Ik hou van mijn vrienden. Mijn beste vriendengroep is net familie voor me. Ik kan alles met ze, lachen, huilen en zelfs beide tegelijk. Ze kennen mij door en door, en we houden van dezelfde dingen. Shoppen, uit eten, filmavondjes, terrasjes enzovoort! Ook nieuwe vriendschappen aangaan word ik blij en gelukkig van want ja, vrienden heb je nooit genoeg toch!?

16. Bloggen

4627596534_a58c601c72_large

Bovenstaand plaatje drukt precies uit hoe ik blog. Laptopje aan, muziekje aan, kopje thee erbij. Als ik honger heb nog iets lekkers erbij, heerlijk! Je zou haast denken dat bloggen puur ontspannen is jongens!;)

17. een warm bubbelbad

377652_419423468139977_643166307_n_large

een bubbelbad is pure ontspanning voor mij. Thuis moet ik het helaas met alleen een douche doen, dus ik verlang regelmatig naar een heerlijk bad! Als ik dan eens in een zwembad ben of bij mijn oom en tante logeer en hun bad inpik, geniet ik er dan ook dubbel van! Echt een geluksmomentje.

18. Baby’s

tumblr_llgnyqPCs81qfqihxo1_500_large

Ik weet niet wat dat is met baby’s. Ze zijn gewoon zo onwijs klein en schattig! Nog zo onschuldig en een heel leven voor zich. Daar word je toch vanzelf gelukkig van?

19. Uitslapen

tumblr_m0xdrwFO7y1qlg6tao1_500_large

Ja hoor dat is ie weer! Ik hou van mijn bed en ik hou van uitslapen. Ben gewoon zo lui! Heerlijk gevoel vind ik dat, lekker laat wakker worden in een lekker bedje. Heerlijk uitgerust en klaar voor wat de rest van de dag mij gaat brengen.

20. Bijou

IMG_0716

Deze schat noem ik als laatste, maar is soms echt een van de grootste geluksmomentje! Bijou, mijn hondje, kan me zo vrolijk en blij maken. Vooral als ze kijkt zoals op bovenstaande foto. Zo van; aaah laat me nou alsjeblieft onder de deken liggen? Of als ik me even niet zo goed voel en ik verdrietig ben is Bijou er altijd weer om me op te vrolijken!

Dit waren mijn twintig gelukspuntjes, ik hoop dat jullie het leuk vonden!
Waar word jij blij of gelukkig van? Ik ben benieuwd!

Bron foto’s:  Weheartit & eigen foto’s

6 thoughts on “

Geef een reactie

