My Month In Photo’s #1

21

Welkom bij de eerste My Month In Photo’s! In deze reeks wil ik jullie graag meenemen in mijn persoonlijke leven. Door middel van foto’s laat ik jullie zien wat ik de afgelopen maand zoal heb gedaan. Afgelopen maand ben ik in Madrid geweest! Het is echt een geweldige stad en we hebben heerlijk weer gehad. De foto’s zijn een heerlijke herinnering aan een prachtige ervaring. Hiernaast heb ik niet echt veel gedaan, ik ben vooral met mijn blog bezig geweest. Bereid je dus naast veel Madrid foto’s voor op veel food foto’s!

1

3

Zoals je op bovenstaande foto’s kan zien was het heeerlijk weer in Madrid. Die prachtige blauwe lucht! Ja, het was echt genieten. Voor een groot deel hebben we zonder jas kunnen lopen en op een dag was het zelfs rond de 20 graden! Het gemiddelde lag ongeveer rond de 16 graden, wat ook al prima te doen was.

2

Ik moest (helaas) wel voor mezelf koken, en man wat is dat moeilijk! Ik vond het echt enorm lastig om in schatten wat ik nodig heb voor 1 persoon. Bovenstaande was dan ook veel te veel! Maar lekker was het wel. Stukjes kip met ui, champignons, paprika en tomaat. Later heb ik er nog noedels en een soort salsa woksaus doorheen gegooid!

6

De eerste week heb ik in de ochtend Spaanse les gehad. Hier heb ik eigenlijk alleen maar de standaard dingen geleerd. Hola guapo/chico! Me gusta en dat soort dingen haha. Ook heb ik het alfabet, de cijfers, kleuren en nog wat basisdingetjes geleerd maar die ben ik alweer vergeten…..

4

’s Ochtends onderweg naar Spaanse les had ik een Cafè Mocha bij Starbucks. Zoals jullie vast wel weten wordt daar naar je naam gevraagd. Zie hier de Spaanse versie van Joyce!

5

Sushitime! Ik moet toegeven, ook ik ben sushi-verslaafd. Daarom sla ik dus ook geen enkel moment af om dit te eten, deze keer als lunch. Genieten!!

7

8

9

We hebben ’s middags het Palacio Real bezocht. Dit is het werkpaleis van de koning van Spanje. Daar kwamen we achter toen we daar stonden haha. Wij hadden het idee dat het een ‘leeg’ paleis was, aangezien je gewoon dichtbij kon komen en er ook rondleidingen zijn. Toen we er eenmaal waren bleek niks minder waar te zijn, er waren zelfs gasten (+koning?) aanwezig. Zoals je op bovenstaande foto’s kan zien stond er een rijtje aan beveiliging. Er kwamen van die mannetjes marcheren en daarna reden er een aantal auto’s met de belangrijke gasten naar buiten. Het klinkt niet zo boeiend, maar toch vond ik het leuk om mee te maken. Vooral omdat die beveiliging in principe zo ‘simpel’ is. Als hier in Nederland de koningin voorbij komt staan er overal dranghekken + beveiliging. Hier kon je gewoon komen en de mensen bleven uit zichzelf op afstand van de beveiliging, bijzonder!
De middelste foto is overigens typerend voor Madrid, op elk enigszins toeristisch plekje zijn verklede mensen te vinden. Best leuk!

10

Nadat we het paleis hadden bekeken hebben we nog wat rondgewandeld en hebben van de prachtige natuur inclusief zonnetje genoten!

11

’s Avonds zijn we met onze huisgenootjes FC Barcelona – Real Madrid gaan kijken in een Irish pub. Traditioneel met lekker veel Sangria!

12

13

14

15

De dag erna zijn we naar Parque Del Buen Retiro geweest. Man, man, man wat een prachtig en HUGE park is dat toch! Geweldig. Serieus, als je in Madrid bent, MOET je echt naar dit park gaan. Je kijkt je ogen uit. Prachtige natuur, met een heerlijk meer waar je kan roeien. Fijne straatmuzikanten die voor nog meer sfeer zorgen. Wij zijn er de hele middag geweest en nog hadden we niet het hele park gezien. Kan je nagaan hoe groot het is.

16

17

’s Avonds zijn we tapas gaan eten met een aantal meiden. We bestelden bovenstaand drankje en kregen daar dan gratis tapas bij. Het drankje is rode wijn gemixt met een soort 7-up, lekkuuurr!! De tapas waren helaas wat minder aangezien grotendeels bestond uit de stokbroodjes en die vielen niet zo goed in de smaak. Gelukkig waren de patatas bravas wel heerlijk! Dat maakt het toch een beetje goed.

18

23

19

20

21

22

Ook zijn we naar het Real Madrid stadion geweest en hebben hier een heuse tour gehad! En ik had geluk, mijn ticket bevat Christiano Ronaldo, HOLA GUAPO! De tour was erg uitgebreid, er waren veel foto’s en vooral veel bekers te bekijken. Daarnaast zijn we ook boven in stadion geweest, onder in het stadion, in de dug-out(!!), in de kleedkamers en de persruimte. Zo beetje overal dus. Nice!!

24

Nogmaals sushi eten. Dit keer met de groep. En het was weer heerlijk!

25

Churros eten met chocoladesaus. Jezus wat waren die dingen groooot!!

26

Een gezond ontbijtje voor de nodige vitamientjes.

27

Nacho’s eten met de dames bij TGI Fridays. Heerlijk, echt een aanrader!

28

Lunchen bij 100 Montaditos! Helaas was het linkerbroodje niet zo lekker, er zat kip op met een sausje die niet te eten was! Rechts was gelukkig dan weer heerlijk, tonijn met een soort tomatensaus die wat naar curry smaakte. En chips, nooit verkeerd haha.

IMG_0956

Weer thuis heb ik lekker ontspannen met afleveringen Pretty Little Liars.

IMG_0958

En hier gaan we weer aan het saaie ontbijt…

IMG_0960

En sneeuw.. BAH! Geef mij dan dat weer in Madrid maar hoor!

IMG_0962

Gelukkig is er ook een positief ding aan weer thuis zijn; m’n lieve hondje Bijou! Die heb ik toch wel gemist hoor, ook al was ik maar 3 weekjes weg.

IMG_0964

En gelukkig hebben ze hier ook sushi haha! Ik wil me bijna verontschuldigen voor de hoeveelheid sushi in dit artikel. Normaal eet ik nooit zoveel sushi in een maand hoor! Dan mag ik blij zijn als ik het één keer per twee maanden eet! Deze keer kwamen ze van de Albert Heijn en hadden we een zalm wrapje erbij. Niet perfect, maar alsnog goed te doen.

IMG_0965

IMG_0968

IMG_0971

Ook hebben we een nieuw receptje uitgeprobeerd. Goedkoop en lekker! Binnenkort komt het online.

IMG_0985

Omdat ik nogal vaak de neiging heb om mijn dagelijkse portie zuivel en fruit over te slaan heb ik besloten om hier mee te ontbijten. Op bovenstaande foto zie je yoghurt met banaan. Ik moet zeggen dat me dit verbazingwekkend goed smaakt! Wel wil ik proberen om het met nog wat muesli te combineren om het iets vullender te maken.

IMG_0986

Lekker middagje foto’s maken voor de blog. Zo maak ik dus mijn foto’s!

IMG_0988

Swatches voor een artikel die aankomende week online komt.

IMG_0989

Lekkere lunch; volkoren knäckerbrod met zuivelspread en ham. Al lijkt het me nog lekkerder met kipfilet.

IMG_0990

En tot slot nog even lekker foto´s bewerken voor de site. Al met al een topmaandje dus!

Hoe is jullie maand verlopen? Nog leuke dingen gedaan? Let me know!

6 thoughts on “My Month In Photo’s #1

Geef een reactie

