Catrice Camouflage Cream Concealer

IMG_1032

Sinds een paar weken ligt de nieuwe collectie van Catrice in de schappen. Ik was ontzettend benieuwd naar de concealer. Je hebt er vast, net zoals ik al genoeg reviews over gelezen. Deze concealer zou ontzettend dekkend zijn en verdoezelt al je onzuiverheden. Maar omdat de meeste beautybloggers waarvan ik een review heb gelezen niet zo’n onzuivere huid als ik bijvoorbeeld heb twijfelde ik toch. Zou deze concealer mijn rode plekken verdoezelen? Ik besloot het toch te proberen voor die paar euro. Benieuwd naar het resultaat? Lees dan snel verder.


IMG_1035

De verpakking van deze Catrice concealer ziet er goed uit, ik zou hem zeker geen €3,- geven. Het enige minpunt aan deze verpakking is dat er geen handige applicator bij zit en je je vingers of een kwast moet gebruiken. Toch wat minder hygiënisch. Gelukkig valt er nu (nog) goed mee te werken, geen gedoe met concealer onder de nagels en dat soort praktijken. Waarschijnlijk komt het omdat de concealer zo dik en romig is, dan gaat het natuurlijk niet anders dan het in een potje te doen.

IMG_1034De Catrice Camouflage Cream Concealer komt uit in 3 kleuren: 010 Ivory, 020 Light Beige en 030 Rozy Beige. Zelf heb ik de middelste kleur, goed geschikt voor mijn huidskleur. De 030 Rozy Beige is helaas niet heel veel donkerder, wat betekend dat deze concealer niet geschikt is voor de getinte dames.

IMG_1038

IMG_1040

De concealer is ontzettend romig wanneer het aanraakt. De dikke substantie wordt vloeibaar en makkelijk smeerbaar. Dit werkt ontzettend handig, je kan er met alle plekjes bij. Door de concealer zo dik en romig is, is deze ook prima geschikt voor de droge plekken in mijn gezicht. Je ziet vrijwel geen schilfertjes en andere dingen die foundation en concealer nog al wel eens bij een droge huid kunnen veroorzaken.

SAM_0447

Ik heb lang getwijfeld over of ik een review over deze concealer online moest zetten, mede dankzij het feit dat ik dan zo’n foto als bovenstaande erbij moet zetten. Ik zeg eerlijk, ik ben niet blij met mijn huid. Beter gezegd, ik vind het een ramp en wordt liever ook niet gezien zonder make-up op. Mijn wangen zijn een grote probleemzone. Ze zijn rood en zoals je kan zien hebben ze ook bultjes, die geen puistjes zijn. Zelfs de dermatoloog heeft er geen verklaring voor. Maar ik dacht, mijn huid is wel het ultieme testmateriaal om te kijken of deze concealer echt zo goed werkt, dus vooruit. Mijn huid met alleen verzorgingsproducten. Wel heb ik de foto iets kleiner gemaakt, zodat ik mezelf iets meer op mijn gemak voel haha.

SAM_0455

Maar dan gelukkig een betere foto. Hierop heb ik alleen de concealer aangebracht, dus zonder foundation en poeder. En wat een verbetering! Het heeft een groot deel van de roodheid verdoezelt, wow dit lukt zelfs de concealer van Estee Lauder niet! Ik ben echt dolenthousiast. Van wat verder weg begin mijn huid zelfs een beetje egaal te lijken. En daar doen we het voor! De Catrice Camouflage Cream Concealer maakt zijn beloftes absoluut waar en heeft een fantastische dekking.

PicMonkey Collage

Ik ben er zo enthousiast over dat gewillig nog eens de foto toon om de vergelijking te laten zien. Deze concealer werkt fantastisch en dat voor maar €3,- bij de Kruidvat. Ik ben absoluut om!

10 thoughts on “Catrice Camouflage Cream Concealer

  1. Wow, ziet er inderdaad goed uit! Ik ben juist heel blij (en iedereen volgens mij) dat je allebei de foto’s erop hebt gezet, zo zien we juist goed hoe de concealer werkt. En je hebt niks om je ongemakkelijk over te voelen hoor, we zien er allemaal niet op ons best uit zonder make-up ;)

  2. Het is echt een hele fijne concealer!! Fijn dat je toch een voor en na foto erbij hebt gezet, dan is het verschil goed te zien. Snap wel dat je er een beetje onzeker over wordt, maar dat is nergens voor nodig meis!

    • Wat lief, dankje!:) Een voor en na foto hoort er gewoon bij, anders had ik net zo goed geen review kunnen schrijven haha dus gewoon over heen zetten! Wil natuurlijk dat jullie kunnen zien hoe goed het werkt.

Geef een reactie

