Kruidvat Oog Make-Up Remover

SAM_0685De verzorging van mijn ogen vind ik erg belangrijk. Ik heb mezelf eindelijk aan kunnen leren om goed mijn oog make-up ’s avonds te verwijderen. Lange tijd sloeg ik dit vaak over, daarna deed ik het vaak gewoon met mijn reinigingsmelk. Fout Joyce! Inmiddels heb ik verschillende oog make-up removers geprobeerd en inmiddels heb ik een hele fijne gevonden! Namelijk de Kruidvat Oog Make-Up Remover. Lees snel verder wat ik precies van dit product vind.

SAM_0691De remover zit in een handig flesje van 150 ml met een klapdekseltje. Dit vind ik persoonlijk erg fijn werken. Je kan het op deze manier makkelijk doseren op een wattenschijfje en gebruikt er niet snel teveel van. Het design van de remover is vrij simpel, maar dat is dan ook te verwachten van deze goedkope remover, het kost namelijk maar €1,89. Dan voldoet het dus ook prima aan de verwachtingen. Het laat ook duidelijk zien dat er Aloë Vera in zit en geschikt is voor alle huidtypen.

SAM_0689Maar wat zit er allemaal precies in de remover?

Aqua = water
Aloë Barbadensis Leaf Juice = Aloë vera sap. Dit is erg hydraterend voor je huid en werkt verzachtend.
Glycerine = ook dit werkt vochtinbrengend en maakt de huid lekker zacht.
Sorbitol en panthanol = ook dit werkt verzachtend voor de huid.
Sodium Lauryl Glucose Carboxylate = dit is het deel dat reinigt. Het is gemaakt van kokosnoot en mais.
Biosaccharide Gum-1 = ook dit zorgt een zachte huid.
Tocopherol = ook al een verzorgend bestanddeel.
Lauryl Glucoside = een reiniger
Allantoin = ook wel urea genoemd, een verzachtend en verzorgend ingrediënt wat gemaakt is van… je eigen urine! Maar dit blijkt dus ontzettend goed voor de huid te werken. Het zorgt ervoor dat de huid minder droog wordt en de schilfertjes verdwijnen. Phenoxyethanol, Benzyl Alcohol, Potassium Sorbate en Sorbic Acid = conserveringsmiddelen.
Citric Acid = een AHA en verwijdert onder andere dode huidcellen.

Kortom, geen alcohol, milde reinigers, veel verzorgende bestanddelen, geen agressieve dingen, ik ben tevreden!

SAM_0688De remover belooft  dus op milde wijze de make-up te verwijderen en geeft een fris gevoel zonder de huid uit te drogen.

SAM_0793De remover is een dunne substantie wat fijn werkt in combinatie met de wattenschijfjes.

SAM_0794

SAM_0795En over de werking ben ik ontzettend enthousiast! Op de bovenste foto zie je wat er verwijderd is van één oog, en de onderste van beide ogen. Als je het wattenschijfje eventjes op je oog laat liggen om het een beetje te laten intrekken kan je zo al een groot deel van je oog afvegen. Nog even wat extra voor de mascara en je bent klaar!

Eindconclusie: Ik ben absoluut tevreden over deze oog make-up remover van de Kruidvat. Het komt zijn belofte absoluut goed waar. Zelf heb ik ontzettend gevoelige ogen, eergisteren liet ik een foundation aanbrengen en toen degene net onder mijn ogen bezig was kreeg ik al gelijk rode en vochtige ogen, nou dat zegt me genoeg lijkt me. Maar deze remover werkt ontzettend prettig voor mijn ogen, totaal geen last van gevoeligheid! En naar mijn idee werkt het ook echt verzorgend, ik heb daarna geen last van een droog gevoel rondom mijn ogen. Een topper dus, en dat voor €1,89!

11 thoughts on “Kruidvat Oog Make-Up Remover

  1. Kijk eens aan! Werkt goed en is lekker cheap! Op dit moment heb ik er eentje van Mineralogie, werkt best oké. In het begin was ik pure olie gewend, dus het verliep wat stroef. xD

  2. Goed om te zien dat dit product zijn werk doet :-) Trouwens, ook erg goedkoop :-) Ik heb er nu eentje van Hema, maar die vind ik niet zuinig in gebruik :-( Voorheen had ik een oogmake-up remover van Diadermine: héél fijn!! :-)

Geef een reactie

