Persoonlijk | Gezond leven en stiekem ook een beetje afvallen.

tumblr_mca5zqrkZU1qkj4aro1_500_large

Vandaag heb ik voor jullie eens een keer een wat persoonlijker artikel. Namelijk over hoe ik probeer gezonder te leven en daarmee ook wat af te vallen. Waarom ik hier over schrijf? Het lijkt me fijn om het gewoon even van me af te schrijven en ervaringen te kunnen wisselen met jullie! Wie weet hebben jullie nog tips voor mij, heb je iets aan mijn artikel, of vind je het gewoon leuk om te lezen. Het is ook wel eens gewoon fijn om lekker heen te typen en waar kan dat nou beter over dan over je eigen leven?

Als eerste wil ik zeggen dat ik zelf nooit écht dik ben geweest, ik heb geen overgewicht, ik heb een gezond bmi, ik wil dus ook geen kilo’s afvallen. Wel ben ik niet echt tevreden over mijn buik. Ik weet niet waardoor het komt, maar je zou het kunnen omschrijven als dat mijn buik er opgeblazen uitziet, ik weet niet of dat ook echt het geval is. Ik heb best een slank lichaam, ik ben niet breed of iets. Maar toch heb ik een ‘buikje’, daar zou ik graag vanaf willen.
De tijd dat ik in Madrid ben geweest ben ik (voor mijn doen) best wel wat kilo’s afgevallen in plaats van juist aangekomen haha. Helaas ben ik daar ziek geweest en heb ik één week echt heel slecht gegeten, ik vrees dus dat het daar door komt, ik verwachtte dan ook dat het eenmaal in Nederland er binnen no-time er weer aan zou zijn. Maar niks is minder het geval, ik ben zelfs nog meer afgevallen. Ik zal geen concrete getallen noemen van hoeveel ik weeg, maar in totaal ben ik wel 4 tot 7 kilo afgevallen! Ik vind het nog steeds bizar.

tumblr_mhgxguJRn01s40kuwo1_500_large
Nu zullen jullie wel denken, meid wat loop je dan te klagen? Je bent kilo’s kwijt! Ik heb ook inderdaad niks te klagen en ben er superblij mee! Ik paste laatst mijn oude favoriete broek, zo’n ‘boyfriend jeans’. Eerst kreeg ik deze broek niet eens meer over mijn heupen, nu krijg ik m weer dicht! Echt heerlijk. Maar toch heb ik nog steeds dat buikje. Ik vrees dat mijn buikje niks met gewicht te maken heeft, maar het puur ligt aan wat ik eet en vooral aan of ik genoeg eet.

Maar even genoeg ‘negatief’ en serieus gepraat, mijn punt is eigenlijk dus: ik ga gezonder eten. Geen chips, geen koekjes, geen snoep, meer vers koken en dus niet meer met pakjes en zakjes. Dit doe ik nu al een paar weken en het gaat goed! Geen chips en koekjes, prima. Geen snoep, geen nood, eet ik toch vrijwel niet. Vers koken, heerlijk, ik hou van koken! Noten zijn een prima vervanger voor chips, tussendoor eet ik yoghurt/kwark, ik bak een eitje, er zijn genoeg lekkere vervangers! Ook ben ik gister voor het eerst gaan sporten. Lekker een uurtje gaan fitnessen. Ik wil proberen 2 keer per week te gaan, want het voelde zo goed! Echt, het voelt heerlijk om eens alle ongezonde troep aan de kant te schuiven.

tumblr_mf8aixba2x1rik7xvo1_500_large

Maar toch zit ik helaas met een klein probleempje. Ik eet gezond, maar wel te weinig. Ik probeer 5 á 6 keer per dag te eten, dus ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten en eventueel nog een tussendoortje. Maar dit lukt me lang niet altijd. En dat is denk ik mijn valkuil. Nu ik weer naar school ga, wil ik proberen dit ritme wel vast te houden. Ontbijten doe ik altijd, dus dat scheelt. Al is het niet gezond, ik kan niet echt afkicken van de hagelslag, oeps! Ik neem een appel en peperkoek mee voor tussendoor en een gezond broodje of kwark of soep kopen op school. Dat gaat hopelijk al een hoop schelen! Al met al hoop ik dus dat ik in dat gezonde ritme kom en mijn lichaam toch wat strakker wordt!

Hebben jullie nog lekkere ontbijtjes en/of tips om gezond én genoeg te eten? Hoe zijn jullie met gezond eten bezig? Of zijn jullie gewoon lekker aan de chips wat natuurlijk ook heerlijk is (ik heb er gelijk weer zin in!). Laat het me vooral weten!

8 thoughts on “Persoonlijk | Gezond leven en stiekem ook een beetje afvallen.

  1. Ik probeer vooral goed af te wisselen! Ongezond mag, maar niet alleen maar. Mijn avondmaaltijd vind ik het belangrijkst (en lekkerst) en probeer dan elke dag iets anders te koken met zoveel mogelijk verse ingrediënten. Maar ’s avonds laat kan ik me echt niet bedwingen om wat ijs of chips naar binnen te werken..

  2. Ik merk ook een enorm verschil nu ik gezonder eet. Ik drink alleen nog maar water en thee en af en toe een groene thee, elke ochtend en middag fruit, en op brood eet ik alleen nog maar fruit of magere vleeswaren zoals grilham, rookvlees en kipfilet. Het is moeilijk om genoeg te blijven eten, daar moet ik nog steeds een goede balans in vinden.

  3. Ik ben ook sinds een tijde gezonder aan het eten. En ik merk echt het verschil. Je voelt je beter en gezonder. Je hebt meer energie. Niets als voordelen dus. Ik weet nu niet of je veel frisdrank drink, maar dat heb ik ook gescrapt en ik voel mij nu veel minder opgeblazen.
    En als je denkt dat je te weinig eet zou ik eens enkele dagen de calorieën proberen bij te houden. Niet voor altijd maar enkele dagen om te kijken of je niet te weinig eet. Ik eet soms ook te weinig en dan leg ik heel mijn metabolisme stil. A big no-no dus. Maar vind het wel super dat je mee in de ‘ik heb een gezonde levenstijl’-bootje gesprongen bent!

Geef een reactie

